dimarts, 5 de novembre del 2019

LA CASTANYADA

Ja ha passat la Castanyada i, com dèiem a l’anterior entrada, organitzar aquesta festa ens ha permès aprendre
moltíssims continguts de forma totalment contextualitzada i significativa, sobretot de matemàtiques.
Específicament, hem treballat els euros perquè els hem necessitat per comprar els tiquets, el canvi per
comprovar-lo quan ens el donaven els infants de 5è i també els nombres enters i decimals per entendre les
quantitats dels bitllets i les monedes.  
D’altra banda, hem après diversos aspectes sobre les mesures i unitats de capacitat, hem practicat amb els
mil·lilitres i els litres i hem parlat de proporcions per poder fer els sucs i vendre’ls.
La veritat és que ha estat un treball ben intens i ens ha ocupat força dies!



També vam elaborar, a l’hora de plàstica, uns rètols que necessitàvem per les paradetes de la festa i els nostres
barrets de venedors i venedores. Vam haver de mesurar també el perímetre del nostre cap per fer-los.
Finalment, a llengua, vam haver de treballar la recepta fixant-nos, entre d’altres, en els verbs (en infinitiu) i els
connectors, i vam redactar conjuntament la nota d’aquesta festa per totes les famílies de l’escola.
I… per cert… potser no acaba aquí encara el treball de la Castanyada...
Estigueu atents i atentes perquè durant els pròxims dies penjarem entrades redactades pels mateixos infants
de més aspectes sobre aquesta festa!
Una abraçada i molt bona setmana.  
Mireia


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada